CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, August 7, 2011

Aku berserah..



“Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka (jawablah), bahawasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu mendapat petunjuk (berada dalam kebenaran)” [Al-Baqarah 2: 186]

Jadi, apabila anda didatangi masalah,keresahan, jangan pernah putus asa berdoa pada Allah..Percaya dan yakin yang Allah tidak akan sesekali mensia-siakan doa hamba-hambaNya. Allah itu Maha Mengetahui,Dia aturkan yang terbaik buat kita...InsyaAllah, ketenangan jiwa itu akan menyusul hanya dengan mengingati Allah...

"Ya Allah..hanya padaMu tempat aku merayu, mengadu,dan memohon..
hanya padaMu tempat aku bergantung dan meminta..
Aku sentiasa perlukan Mu, Ya Allah..
Ampunkan aku, Ya Allah..."


0 comments: