CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 11, 2010

muhasabah diri



aduih..da beberapa hari da nih...lagu ni jugak...takde berubahnya...huhu

tolong la....please...

kata nak berubah...aku kena muhasabah diri aku ni....sape2 yang boleh bagi kata-kata semangat tu, tolong la kasi aku bersemangat sikit...semangat syida!!!!

exam dah tak lama..nak kata jadual pack sangat, xde pon..aku patut bersyukur sebab sem ni aku ambik 16 jam kedit...patotnye ley kaw2 score..huhu..

ok2...lepas ni xmo da buang2 masa...sedarlah bahawa orang yang membuang masa adalah orang2 yang rugi...kata nak dapat 4 flat..paling kureng pon, nak try dapat 3.5o and above....kalau duk berangan tanpa usaha sampai bila-bila pun tak berjaya...



1)jangan buang masa....
~buat apa nak buang masa...setiap orang ade 24 jam sehari,tak lebih, tak kurang...orang yang bijak adalah orang yang pandai bahagikan masa..aku nak jadi orang yang bijak..heheh..InsyaAllah..




2)jangan putus asa...think positive
~apa subjek critical aku...hmm..kimia n civil math...ala...senangje tuh...kalau aku berusaha, mesti boleh...kn?kn?kn?

3)ingat femili
~betul2...besar harapan diorang kat aku...aku tak boleh main2...aku kena buktikan yang aku boleh dibanggakan..

4)dekatkan diri dengan ALLAH
~ini yang penting..sekuat-kuat mana pun manusia tetap kena sujud pada Allah swt...
kita kena sedar apa yang kita ada dan perolehi sekarang ini, semuanya adalah kurniaan Allah..
tidak ada pun milik kita...bagi aku, kalau kita sentiasa ingat pada Allah, insyaAllah, Allah juga tidak akan lupa pada kita dan akan lindungi hamba-hambanya...


wah..tak sangka aku menulis sepanjang nih..xdela panjang mana pon..tp saja..nak bersemangat sikit...
tak tahulah semangat ni tahan sampai mana jer...huhu..hopefully it can affect my result for this final exam...




walau mcam mana pun, idup x bley stress2...kena epi2...
~kpd cik green, cik blue n cik pink, jom sama2 bersemangat...tu kan polisi kump kita..sorang bersemangat..sume kena semngat..ngehngeh..

1 comments:

MyraLove =)

yeah polisi kumpln..
heeee...mingu nih letih sgt lorh..
tp mood study mcm dah rase dah nih..hehe..konon...library..wait 4 me!(poyos!)