CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, October 14, 2010

you Again!!!!


Mulut busuk(MB)!!! kau mulut busuk!!!

Betul ke orang cakap, orang yang suka mengata nih a.k.a mulut mcm fakulit nih, orang panggil mulut busuk... (power rangers je tw fakulit ni hape...)..ke memang betul-betul mulut dia busuk??? No comment....

Bukannye apa...bayangkan la kalau korang ada sorang kawan nih, mulut dia memang xboley blahh beb..kalau nak mengata, memang tak pandang kiri kanan atas bawah la..depan-depan kau jugak dia cakap...masalahnya, kalau tengah-tengah ramai orang pun, dia dengan muka slumberdog dia tuh mengata orang tuh..kejadian-kejadian aneh bukan nye jadik kat aku sorang je..tapi kat kawan aku yang lain jugak..

Kejadian 1 (cik MB bersama seseorang)

MB: eeerrrrrrrr...berapa ringgit baju kau nih..mesti sepuloh ringgit je kan..

~lantak la wey...orang nak pakai baju bape hinggit sekali pon..janji tutup aurat..bukan guna duet ko pon..masalahnya, baju tu mahal weyh...rabun ke hape cik MB tuh...

Kejadian 2 (cik MB lagi bersama seseorang dan kawan-kawan)

MB: eeeiiii....xsesuai la kau pakai tudung nih...muka jadik macam mak mak...lipice ni pon x masuk la ngan ko...x nampak pon kaler dia...kalau aku pakai baru terang kaler dia..

~huh..macam la ko tu cantik sangat(hambik ko..)kalau yer pun berpada-pada la..xyah depan ramai orang..

Kejadian 3 (cik MB lagi dan lagi...huhu)

MB: ko ni gemuk la...macam mane ko boley duduk kerusi tuh berdua ea..(dengan muka yang perasaan chantek tu la kan)

~cik MB oiii...setiap orang da dianugerahkan Tuhan dengan sebaik-baik kejadian...tuan punyer badan tu sendiri bersyukur dengan apa yang dia ade...yang ko sibuk-sibuk nak pertikaikan kenapa?? Walaupon, ko tidak seberapa berdaging, kitaorang xpernah mengata ko..

Kejadian 4( cik MB lagi!!!lagi!!! lagi!!!)

Huh....malas da aku nak cerita...smpi 300 kejadian pun tetap membabitkan kau lagi...asyik-asyik kau...kau!!YOU AGAIN!! AGAIN AND AGAIN!!!

Ingat..

Setiap orang yang menegur pasti sedia juga ditegur. Ramai yang tidak mampu lakukan ini. Hanya suka menegur tetapi tidak pula suka ditegur. Sebab itu penting apabila menegur isyaratkan terlebih dahulu, teguran itu adalah terlebih dahulu untuk diri sendiri.

Ingat! Apabila anda menuding jari terhadap kesilapan orang lain, sebenarnya 3 jari anda telah menuding kepada diri anda sendiri. Itu adatnya.

P/s: sesiapa yang terasa dirinya seperti cik MB nih..marilah kita sama-sama muhasabah diri...nobody is perfect right

“Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah banyak dari prasangka, sesungguhnya sebahagian prasangka adalah dosa, dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain, dan janganlah ada di antara kamu yang menggunjing sebahagian yang lain. Apakah ada di antara kamu yang suka memakan daging saudaranya yang sudah mati? Tentu kamu merasa jijik. Dan bertakwalah kepada Allah, sungguh Allah Maha Penerima Taubat, Maha Penyayang" (QS. Al-Hujurat : 12).

poster
~hopefully entry "bermotivasi" ni boley pikat hati pakcik nuffnang tuk bagi aku tiket free...~